תמיכה בחולי סרטן

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר הקיימות כיום, מולה מנהל עולם הרפואה מאבק עיקש שעדיין לא הגיע למערכה האחרונה. כאשר אדם מגלה שהוא חולה בסרטן, כל עולמו מתערער. אמנם ישנו טיפול עבור סוגים שונים של סרטן אך מרפא ודאי עדיין לא נמצא, והמלחמה לניצחון התאים הבריאים על החולים היא ארוכה, מתישה וכואבת.

חולי סרטן מתמודדים עם אי ודאות עצומה לאורך כל הדרך, בין אם מדובר בטיפולים בעלי תופעות לוואי איומות המכאיבות ופוגעות בגוף וגם בנפש, או עם פחדים רבים מפני סימן השאלה הגדול מכולם – האם יצליחו לנצח את המחלה או שחלילה תכריע היא אותם. 

בעולם הרפואה ידוע כי עם כל הכבוד למדע, ולריפוי דרך הטיפול התרופתי והניתוחי המבוססים עליו, לרוחו של האדם ולאמונתו יש חלק גדול בתהליך הריפוי וההחלמה. רופאים רבים לא חוששים לומר שניסיונם הראה כמה השפעה יש להלך הרוח של המטופל על סיכויי החלמתו, ומעודדים את המטופלים בכל דרך לשמור על תקווה, להמשיך להילחם ולא להפסיק להאמין. אבל איך עושים זאת מול מאבק כל כך קשה וממושך, שפעם אחר פעם מתיש את הגוף ואת הנפש?

תמיכה בחולי סרטן ובני משפחותיהם

אחד הדברים החשובים ביותר להם זקוק כל חולה סרטן הוא מעגל קרוב תומך, אוהב ומחזק. עידוד ברגעי משבר, מילה טובה כשהיאוש מתגנב, חיזוק התקווה והפגת החששות, הם בדיוק מה שהתמיכה הזאת מעניקה. כיוון שגם לבני המשפחה והחברים הקרובים מדובר במצב מורכב וקשה להתמודדות, מציעות עמותות רבות תמיכה בחולי סרטן ובני משפחותיהם, על מנת לחזק אותם ברגעים החשוכים ביותר.

עמותת תקוה טובה, למשל, מפעילה מערך מתנדבים שכל מטרתו תמיכה בחולי סרטן, ובמעגל הקרוב אליהם. המתנדבים מייעצים, תומכים ומלווים את חולי הסרטן לאורך כל הדרך, עוזרים להם להעביר זמני המתנה מורטי עצבים וחולקים איתם סיפורי הצלחה מעוררי השראה של חולים אחרים. הרוח החיה והרעננות שמביאים איתם המתנדבים, מפיחים תקווה וכוח בחולים ובקרוביהם, ומאפשרים להם לעבור בהצלחה צעדים חשובים לקראת ההחלמה.