חלוקת סלי מזון

לקראת כל ערב חג הופך המושג תרומה לנזקקים לנוכח באופן משמעותי בחיינו. תשדירי פרסומת של העמותות השונות קוראים לנו לפתוח את ליבנו, רשתות המזון הגדולות מפצירות בנו לרכוש מוצרי מזון לתרומה וימי התרמה יוצאים לדרך ושולחים מתרימים להתדפק על דלתותינו.

התחושה שלקראת ערב החג, בו כולנו נלבש את מיטב בגדינו ונהנה מארוחה דשנה ועשירה עם משפחתנו, בעוד אחרים, הנמצאים ממש לא רחוק מאיתנו, ישבו ליד שולחן ריק, היא תחושה קשה ומטרידה, שאף אחד מאיתנו לא רוצה בה.

אותן משפחות, המקבלות את תרומותינו לערב החג בהוקרה ובהודיה, יושבות מול אותם שולחנות ריקים בכל ערב במהלך השנה. בכל ארוחת שישי החוסר בולט מחדש ובכל שבוע המקרר נותר ריק. משפחות אלו זקוקות לעזרתנו לאורך השנה כולה.

איך מתבצעת חלוקת סלי מזון לנזקקים?
חלוקת סלי מזון לנזקקים מתבצעת ברוב המקרים על ידי עמותות שנועדו לעזור לאותם נזקקים בכל דרך אפשרית. עמותה לדוגמא היא עמותת תקוה טובה, אשר מחלקת לנזקקים סלי מזון המרכיבים את כל מה שחסר להם – מוצרים מכל אבות המזון, שמחיריהם לעיתים מרקיעי שחקים, כמו בשר דגים וכד', שכן אותם נזקקים לא יכולים להרשות זאת לעצמם. 

העמותה נמצאת בקשר עם משפחות נזקקות ומגיעה אליהן, אך לעיתים אותן משפחות מגיעות בעצמן למרכזי העמותה לאיסוף המוצרים. את רכישת המוצרים, חלוקתם לסלים ופיזורם מבצעת העמותה על ידי מתנדבים ובמימון תרומות. הסלים שמחלקת עמותה זו, כמו גם עמותות אחרות, הן במקרים רבים האפשרות היחידה של משפחות רבות להניח על שולחנן ארוחה חמה ומשביעה.

על מנת להתנדב בעצמכם, יש ליצור קשר עם אחת העמותות הפועלות בעיר מגוריכם, ולהחליט באיזו דרך אתם מעוניינים לתרום – אם ברצונכם להתנדב באופן פעיל הרי שיפנו אתכם לרכזי המתנדבים שידעו לקשר אתכם לפעילויות המתאימות. אם מדובר בתרומה כספית, תוכלו לעשות זאת  אפילו דרך הטלפון. לא משנה באיזו דרך תבחרו לתרום,  סביר להניח שמשפחות רבות יודו לכם מכל הלב.